Saturday, December 31, 2016

Semintele de in curata organismul de toxine, reduc apetitul si, de asemenea, reduc cantitatea de zahar din sange

Semintele de in sunt bogate in diferite vitamine, minerale, acizi grasi si fibre care normalizeaza activitatea intestinelor.


Ele curata organismul de toxine, reduc apetitul si, de asemenea, reduc cantitatea de zahar din sange. Puterea lor nu consta in acizii grasi care normalizeaza activitatea glandelor sebacee din organism si care ajuta sa topeasca excesul de grasime din organism.

Ceaiul de seminte de in, recomandat de multi nutritionisti, este eficace in randul pacientilor cu gastrita, ulcer gastric si hemoroizi.

Se toarna trei linguri de seminte de in intr-un litru de apa clocotita. Se lasa amestecul sa stea peste noapte. Cel mai bine este sa folositi o sticla sau un termos. Daca nu aveti termos, folositi un vas cu capac. Se strecoara amestecul dimineata si se obtine o potiune gelatinoasa.

Puteti lua potiunea de 3-4 ori pe zi, in jur de 150 ml, cu o jumatate de ora inainte de masa. Nu preparati mult o data, deoarece amestecul trebuie sa fie proaspat preparat in fiecare zi.

Consumati acest amestec timp de 10 zile si apoi luati o pauza timp de 10 zile si incepeti din nou intregul proces. Acesta este un ritm bun, care promoveaza pierderea in greutate in mod sanatos si care va imbunatateste starea generala de sanatate.

Dieta cu seminte de in – plan nutritional
-presupune cresterea progresiva a consumului de seminte de in, pe o perioada de maxim 4 saptamani, putand apoi face o pauza de o luna pana la reluarea curei.


-in fiecare dimineata, dupa trezire si igiena orala, sa beti o cana cu apa, apoi sa inghititi o lingurita rasa de pudra de seminte de in.


-Veti macina la rasnita semintele de in si le veti depozita la intuneric (contin grasimi care pot rancezi la lumina).

-In fiecare dimineata cresteti cu o lingurita doza de seminte de in, ajungand pana la 7 lingurite in ziua a 7-a a curei. Apoi descresteti cu cate o lingurita doza pana ajuneti la o lingurita in ziua a 13-a. Puteti relua inca o data cura, urmand ca apoi sa faceti o pauza de o luna pana la inceperea unei noi cure cu pudra din seminte de in.


-Dimineata, dupa „ tratament” nu mai mancati nimic. Aveti voie sa beti doar apa plata pe tot parcursul zilei (fara cafea, ceaiuri, sucuri sau smoothie-uri).


-In fiecare zi, la cina, este obligatoriu sa consumati doar supa/ciorba, fara paine.


-Se va sari peste gustarile din zi, iar la masa de pranz puteti consuma ce doriti, cu conditia sa fie doar un singur fel de mancare.


Care sunt beneficiile Semintelor de In?
Bogate in fibre, dar nu si in carbohidrati – nivelul ridicat de fibre duce la crearea unui mucilagiu, extrem de benefic pentru tractul intestinal. Acest mucilagiu pastreaza mai mult mancarea in stomac, ceea ce poate creste absorbtia nutrientilor. 

De asemenea, semintele de in sunt extrem de bogate atat in fibre solubile cat si insolubile, ceea ce ajuta la detoxifierea colonului, slabire si reducerea poftei de dulce. 

Zilnic ar trebui consumat 30-40g fibre.
Intretine frumusetea pielii si a parului – Daca vrei o piele luminoasa, par si unghii sanatoase trebuie sa iei in considerare adaugarea a doua linguri de seminte in salate, smoothie-uri, sau in orice mananci. Grasimile si vitaminele B din semintele de in aduc acele beneficii pielii, reducand uscarea excesiva. Poate imbunatati simptomele acneei, rozaceei si eczemelor. De asemenea, ajuta la reducerea ochilor uscati.

 
Ajuta in slabire – Prin continutul ridicat de grasimi sanatoase si fibre, semintele de in ajuta la mentinerea satietatii pentru o perioada mai lunga de timp, si astfel vei manca mai putin, lucru care va duce la slabire. Acizii grasi alfa linoleici duc de asemenea la reducerea inflamatiilor. Acest lucru este foarte important din moment ce un organism inflamat tinde sa se „prinda” de kilogramele in exces.
 
Scade colesterolul – Fibrele solubile din semintele de in tin grasimea si colesterolul in sistemul digestiv, in asa fel incat nu se pot absorbi.
 
Bogate in antioxidanti (Lignin) – Ligninul este un polifenol care impiedica imbatranirea prematura, ajuta echilibrul hormonal si sanatatea celulara. Polifenolii sustin cresterea bacteriilor prietenoase in stomac si pot ajuta la eliminarea ciupercilor de tipul candidozei. Ligninul este cunoscul de asemenea pentru efectele sale antivirale si antibacteriene, asadar consumul semintelor de in poate duce la scaderea racelilor si virozelor.
 
Sustine sanatatea sistemului digestiv – Poate unul dintre cele mai importante efecte ale semintelor de in. Prin continutul ridicat de fibre solubile si nesolubile ajuta la reducerea inflamatiei stomacului, in constipatie precum si la starea generala de sanatate.
 
Lupta impotriva cancerului – S-a demonstrat in nenumarate studii ca semintele de in ajuta in lupta impotriva cancerului de san, ovarian si colon. Un studiu publicat in Journal of Clinical Cancer Research a descoperit faptul ca un consum ridicat de seminte de in poate scadea riscul de cancer de san. 

Continutul de lignin poate fi convertit de catre bacteriile din intestin in eterolactone si enterodiol care ajuta la echilibrarea hormonala, lucru care se pare ca reduce riscul de cancer de san. Un alt studiu publicat in Journal of Nutrition a descoperit faptul ca ligninul din semintele de in poate reduce riscul de cancer ovarian si endometrial.
 
Bogate in Omega 3 – Auzim destul de des despre beneficiile acizilor grasi omega 3. Uleiul de peste contine EPA (Eicosapentaenoic) si DHA (Docosahexaenoic), 2 tipuri de omega 3 ce sunt critice pentru o sanatate optima. 

Cu toate ca semintele de in nu contin EPA sau DHA, contin ALA (Alpha Linoleic Acid), un alt tip de omega 3. Un studiu publicat in Nutrition Reviews a aratat faptul ca aproximativ 20% din ALA poate fi convertit in EPA, dar doar 5% din ALA poate fi convertit in DHA.
 
Reduc riscul de osteoporoza – Datorita proprietatilor estrogenice, semintele de in reduc riscul de osteoporoza. De asemenea, ajuta femeile in pastrarea unei menstruatii regulate.